مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 09:072022-01-22اقتصادي

گیاهی شرقی که به سختی قادر به نفس کشیدن است 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط خشکسالی گیاه آنغوزه به سختی قادر به حفظ حیات خود است، گفت:برای فرآوری این گیاه هیچ برنامه ریزی وجود ندارد.

-   گنج های عرصه های طبیعی به رغم ظرفیت اراضی طبیعی استان چندسالی است بعلت تداوم خشکسالی ها و تغییر رژیم بارش ها و حضور دام مازاد بر ظرفیت مراتع و گسترش عرصه های کم تراکم و افزایش عرصه های متوسط و متراکم با خطر مواجه شده است.

گیاه آنغوزه گیاهی نادر در شرق ایران است؛ گیاهی علفی چند ساله که ریشه آن کمی ضخیم و گوشتی، برگ های آن بسیار بریده و غباری، ساقه آن مجوف و گوشتی و بلندی آن تا دو متر است، گل های آن به رنگ زرد و به گروه چتر مانند در انتهای ساقه ظاهر می شود.

این گیاه در چند سال اولیه سن خود ساقه قابل روییتی ندارد و برگ های آن گسترده روی زمین است که در مراتع به نام کماه و انگزاکماه چوپانان می شناسند.

آنغوزه شیره گیاهی است که از تیغ زدن ریشه یا پایین ساقه و یا قطع ساقه گیاهان مولد آنغوزه از ناحیه یقه گیاه خارج می شود و در طول تابستان برداشت می شود و به دو صورت کشته( خشک شده) و شیره در بازار عرضه می شود.

8میلیون از عرصه های منابع طبیعی خراسان جنوبی قابلیت کشت گیاهان دارویی علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی شرقی که به سختی قادر به نفس کشیدن است 

گیاهی شرقی که به سختی قادر به نفس کشیدن است